שלא יעבדו עליכם: חשיבות מתווך מומחה בעסקאות נדל"ן

בתים פרטיים למכירה

מעוניינים למכור בית פרטי בראשון לציון? שיהיה במזל! מספר דגשים מרכזיים למה חשוב לקחת מתווך מומחה לכל אורך התהליך

 

תהליך רכישה או מכירה של נכס הינו אחד מהצעדים החשובים ביותר שמבצע אדם בחייו הבוגרים. מדובר אפוא בפעולה בעלת השלכות כלכליות, משפחתיות, חברתיות, בתוספת לאחריות אותה לוקח על עצמו הרוכש/מוכר (התחייבות למשכנתא, תשלום מיסים ועוד).

על מנת לוודא כי עסקת הרכישה או המכירה תתבצע על הצד הטוב ביותר, ללא כל פער כזה או אחר שעשוי להעיב על התהליך, מומלץ להיעזר בשירותיו של מתווך מומחה, שהינו בר סמכא. מישהו עם השכלה ונסיון מתאימים, מישהו שמכיר טוב את שוק הנדל"ן המשתנה ומתעדכן כל הזמן. המתווך הוא העיניים והגב שלכם. הוא מכיר את הסיכונים בכל עסקת נדלן, את ה"הפתעות" או הבעיות שעלולות לצוץ ויידע להתריע בפניכם בזמן. 

עיר בתנופה: למה חשוב לקחת מתווך מומחה בראשון לציון?

העיר ראשון לציון נחשבת שלא בכדי לאחת הערים הפופולאריות ביותר מבחינת היקף עסקות הנדל"ן בשנים האחרונות בגוש דן. סמיכותה לאזורי תעסוקה והיותה עיר גדולה הסמוכה לתל אביב ודרכי גישה מרכזיים (נתיבי איילון, כביש 4, כביש 431, תחנת רכבת ותחנת רכבת קלה שצפויה להיחנך בשנים הקרובות), עיר אוניברסיטאית (המכללה למנהל הידועה ומבוקשת), בתוספת למגמת עליית המחירים הגואה, הופכות אותה כאמור ליעד מבוקש אליו נשואות עיניהם של משפרי דיור ומשקיעים. ראשון לציון היא עיר מתחדשת, עם אוכלוסייה מגוונת בגילאים (החל מילדים צעירים ועד ותיקי ראשון המבוגרים), אוכלוסייה חילונית יחד עם אוכלוסייה שומרת מסורת, עיר שהחינוך הוא אבן יסוד מרכזית בה.

תקופת הקורונה הגדילה את הביקושים לבתים פרטיים בעיר. זו הזדמנות מצוינת לעשות עסקה טובה במכירה ובקנייה של בית פרטי. מצד אחד, הרבה אנשים מבוגרים מביעים רצון לעבור לנכסים עם מפלס אחד. דירות מרווחות או פנטהאוזים. הבדידות בנכסים הגדולים מורגשת יותר בתקופה זו. ומצד הביקושים, משפחות מחפשות לגור בבתים פתוחים עם חצרות, להקל על השהייה הרבה בבית. אז איך ממנפים את התקופה הזו לסגירת עסקה טובה שתהיה כפפה ליד ונכונה בהסתכלות לעשר שנים קדימה? איך עושים עסקה כזו בצורה נכונה במקסימום רווח כלכלי ובמינימום סיכון? לוקחים יועץ נד"לן, מתווך טוב שילווה את התהליך החל מהתכנון ועד הביצוע! 

אז למה צריך ליווי של מתווך?

  • כי מתווך בונה תהליך נכון של מכירה וקנייה. 
  • מתווך מסייע בהגדרת צרכים מדויקת ונכונה!
  • מתווך מסייע בתכנון כלכלי נכון – חישוב כלכלי מדויק של התהליך: הערכת שוק מדויקת של מחיר הנכס שנמכר, חישוב הוצאות כגון: מיסוי, הוצאות מעבר, חישוב סיכונים נוספים בדרך.  
  • התאמת הקונים הפוטנציאליים בצורה מדויקת לצרכי מוכר הנכס. דוג: מציאת קונה לטווח קצר עם תקציב זמין לעסקה, או מציאת קונה לטווח ארוך שיכול להמתין לבית.
  • הכרת שוק הנדלן, התחרות בו, מגמות, התנהגות קונים פוטנציאליים, כל אלה יסייעו במכירה מדויקת של הנכס במחיר וזמן מיטביים.
  • מו"מ אובייקטיבי, פתוח, שקוף וממוקד יביא עסקה טובה לשני צדדים.
  • ליווי לכל אורך הדרך מאפשר תהליך רגוע, שקט, ללא לחצים מיותרים וטעויות שעולות המון כסף!

שתפו את הפוסט

פוסטים נוספים בבלוג

פרסום נכס למכירה

שוקלים לפרסם את הנכס שברשותכם למכירה? יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם יוצאים לדרך על מנת שתוציאו מתהליך המכירה שלכם את המיטב.

קרא עוד »

10 טיפים למוכרי בתים

בעלי נכסים? שוקלים למכור את הנכס שברשותכם בעתיד הקרוב? רגע לפני שאתם מתחילים לפרסם מודעות, כדאי שתקראו את הטיפים שאספנו בשבילכם, טיפים שיעזרו לכם למקסם את תהליך המכירה ולמצוא את הקונים האידיאלים עבורכם.

קרא עוד »

עליית הריבית בישראל

התחדשות עירונית היא תהליך של שיפור וחידוש שכונות ישנות על-ידי ריענון ושינוי של מבנים שהתיישנו או הריסתם ובנייה מחדש. בחלק מהמקרים מוכרים תהליכים אלו כתמ"א 38 או פינוי בינוי.

קרא עוד »
דילוג לתוכן