הכל נשאר במשפחה

מכירת דירה מירושה בראשון לציון - פרופיט נדלן

מכירת דירה מירושה

כולנו מכירים את הקלישאה הידועה האומרת כי "משפחה לא בוחרים". מדובר בעובדה שאי אפשר להתווכח עליה, אבל באותה נשימה יש לציין כי משפחה היא חממה המספקת לנו מקום של הגנה וביטחון, חום ואהבה, שמחה וחדווה.

בהתאם למשפחה עצמה, כך גם לפרטים הנכללים בתוכה, כלומר לכל אחד ואחת מהילדים תפקיד משלו. מדריכי ההורים טוענים, ובצדק, שגם המיקום בתוך המשפחה בין האחים והאחיות (לדוגמה: בכור, סנדוויץ' או בן זקונים) משליך על עיצוב האישיות שלהם לאורך חייהם, וכך גם על הגדרת התפקיד בתוך התא המשפחתי. 

אז מה אתם חושבים? האם באמת התפקידים במשפחה משתנים לאורך השנים? האם גם הילד הבכור נותר האח עליו מוטלת מרבית האחריות גם כשהוא הופך לנער ואדם בוגר? האם הילד השובב נשאר כזה גם בגיל מבוגר יותר? האם הילד הביתי של "אמא" הוא גם זה שידאג לטפל בהוריו לעת זקנה? 

לא מזמן זומנתי לדירת ירושה משפחתית, על ידי שניים מבין ארבעה אחים סך הכול במשפחה, שהתחבטו בשאלה האם למכור את הדירה. 

הם סיפרו שהם שוקלים מכירה, אבל במקביל שהם גם מאוד אוהבים את הדירה והיו שמחים להשאיר אותה בבעלותם. בעוד אחת האחיות טענה שהיא מעוניינת למכור, אח אחר סבר כי בעוד מחירי הנכסים נוסקים, זה דווקא זמן אידיאלי לשמור על הנכס. 

תוסיפו לכך את האחות הבכורה שסיפרה כי נטל הטיפול בהורים המנוחים נפל עליה, אח אחר שטען כי אותה אחות משתלטת ואינה מוכנה לקבל שום עזרה, אח שלישי שעסוק ללא פנאי ובן זקונים שבכלל חי בחו"ל. בקיצור, סלט אחד גדול. במצב שכזה, נשאלת השאלה – מה הכי נכון לעשות? מהם הדברים שחשוב לעשות כאשר יורשים דירה?

אם כן, השלב הראשוני הוא לכנס יחד את האחים לשיח מעמיק ופתוח לגבי עתיד הדירה. נדרשת קבלת החלטה משותפת – האם להשאיר את הנכס בידי המשפחה, או לחילופין למכור אותו לכל המרבה במחיר.

במידה והחלטתם להשאיר את הנכס בבעלותכם, חשוב לערוך חלוקת תפקידים מוגדרת בין היורשים השונים לגבי המשך הטיפול בנכס. כך למשל, על מי מוטלת האחריות לטפל בתחזוקתו השוטפת, מי יידרש להתנהל מול השוכרים ויעסוק בהתנהלות השוטפת מול ועד הבית, ועוד.

מאידך, אם החלטתם למכור את הנכס, מומלץ לזמן שמאי על מנת שיבצע הערכה כספית לשוויו באמצעות תצהיר חתום. מסמך פורמלי שכזה עתיד למנוע עתיד חיכוכים וחילוקי דעות, או חלילה עוגמת נפש בין האחים (כולל בין הדורות הבאים).

קיימת אפשרות נוספת כי אחד מבני המשפחה ירכוש את הדירה, אך גם הוצאתה למכירה בשוק הנדל"ן, שבימים אלו נמצא בשיא כל הזמנים ביחס לטווח המחירים, עשויה להיות אופציה נהדרת על מנת להניב רווח לא מבוטל, גבוה ממחיר השוק !

אז אם חיפשתם בגוגל, מכירת דירה מירושה, או שאתם מתלבטים, רוצים לטכס עצה וכמובן לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר לגבי הנכס שלכם – אני מזמינה אתכם להרים טלפון ולתאם עמנו פגישה, כמובן ללא כל עלות או התחייבות – צרו קשר ⇐

קראו גם: למה לקנות דירה עם איש מקצוע ⇐

שתפו את הפוסט

פוסטים נוספים בבלוג

פרסום נכס למכירה

שוקלים לפרסם את הנכס שברשותכם למכירה? יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם יוצאים לדרך על מנת שתוציאו מתהליך המכירה שלכם את המיטב.

קרא עוד »

10 טיפים למוכרי בתים

בעלי נכסים? שוקלים למכור את הנכס שברשותכם בעתיד הקרוב? רגע לפני שאתם מתחילים לפרסם מודעות, כדאי שתקראו את הטיפים שאספנו בשבילכם, טיפים שיעזרו לכם למקסם את תהליך המכירה ולמצוא את הקונים האידיאלים עבורכם.

קרא עוד »

עליית הריבית בישראל

התחדשות עירונית היא תהליך של שיפור וחידוש שכונות ישנות על-ידי ריענון ושינוי של מבנים שהתיישנו או הריסתם ובנייה מחדש. בחלק מהמקרים מוכרים תהליכים אלו כתמ"א 38 או פינוי בינוי.

קרא עוד »
דילוג לתוכן